zondag 2 augustus 2009

Trainen en genieten...
















Ik ben net weer terug van 3 weken vakantie in zuid Frankrijk waar ik genoten heb van het leven en gewerkt aan mijn vorm.

Eerst met het hele gezin 1.5 dag in de auto veel dvd’s kijken voordat we aan kwamen in St. Girons plage. Dit ligt ongeveer tussen Bordeaux en Biaritz en is het 'surfmekka' van Europa!
Freek de Boer kwam een dag later met het vliegtuig zodat we samen konden trainen net als in Spanje dit jaar in maart. Samen met Freek en mijn broer Roel stond ik op een aparte plek, maar rond etenstijden schoven wij lekker aan bij moeders!

Mijn broer Roel is waterpoloër bij topclub Polar Bears, waar hij meervoudig Nederlands kampioen is geworden en mee heeft gespeeld in de Europacup. Gelukkig is hij weer in orde na een zware hersenschudding en om weer in vorm te komen zwom hij mee met ons wat ook super goed ging. Snelheid in 20m bad op de camping waar we voor wat opschudding en aanzien hebben gezorgd en duurtraining in een meer 8km verderop. Omdat we met zijn 3tjes waren viel het andere vakantiegangers wel op en na een tijdje gingen wij zelfs met 2 auto’s naar het meer voor een zwemtraining waarbij 5 andere jongeren op waterfietsen ons volgden! Het is leuk om aangemoedigd te worden met respect wanneer je hard je best doet, in plaats van gehinderd en uitgelachen te worden wat me ook nog weleens gebeurt.

Het fietsen is daar niet heel bijzonder maar het was lekker weer een aantal langere fietstrainingen te rijden, en met zijn tweeën en bij lekker weer is dat ideaal. Het accent heeft gelegen op hardlopen voor ons beiden en hierin heb ik nu ook het meeste vertrouwen. Met heuvels, bos en in combinatie met fietsen gingen wij mooi gelijk op!

Anders dan normaal thuis of op trainingsstages was ons levensritme. Overdag was het vaak erg warm waardoor we laat terug gingen van zee en rond 20.00u pas eten. Daarna gaat het wat afkoelen en was het vaak erg gezellig samen met anderen op de camping, boulevard, in de kroeg of op het strand waarbij ik een bijzonder meisje heb ontmoet! Dit was goed te doen in combinatie met de geplande rustdagen en ook deze vorm van ontspanning gaf mij nieuwe energie.

Een paar foto’s erbij waar veel mooie herinneringen aan zitten voor mij, om een kleine indruk te geven, op mijn hyves staan er nog wat meer. Ik heb veel zin in de 2e helft van mijn eerste seizoen bij de grote mannen en zal de komende weken laten horen hoe dit gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten