zaterdag 22 augustus 2009

Overwinning triathlon Veenendaal!!!









Zaterdag een week na mijn Belgisch kampioenschap deed ik mee aan de achtste triathlon in Veenendaal. Dit is eigenlijk een thuiswedstrijd voor mij en na zilver in 2004 2005 en 2006 bij de junioren moest ik eens terugkomen voor de overwinning! 2007 deed ik een topwedstrijd in Weiswampach (Lux) en vorig jaar stond ik langs de kant vanwege mijn laatste NK junioren de week erna en dus wilde ik hier heel graag winnen dit jaar bij de grote mannen!

De week stond in het teken van herstellen met rustige trainingen en woensdag 1x hard knallen met lopen. Ook vooraf aan de wedstrijd heb ik een intensieve warming up gedaan omdat ik weet dat mijn lichaam nog slaapt wanneer ik om 9uur al moet starten. Gelukkig was het water lekker en begon het zonnetje al kracht te krijgen waardoor het een mooie wedstrijd zou worden.

Bij de start was ik als eerste weg en niemand heb ik terug gezien tijdens het hele zwemonderdeel. Ik wist dat ik een gat moest slaan maar deze was groter dan ik dacht. Op de fiets was het tijdrijden op een snel heen-en-weer parcours waar ik mooi mijn concurrenten in de gaten kon houden. Na een paar keer de concurrenten in de ogen te hebben gekeken kwam ik er verbaasd achter dat ik bijna niks verloor ten opzichte van hen.

Rustig aan gewisseld om geen risico’s te lopen en in een redelijk tempo gestart. Ook op het loop parcours zaten stukken waarop ik mijn voorsprong kon checken waardoor ik lekker ontspannen en vol vertrouwen naar de overwinning kon lopen in een tijd van 57.34. De sfeer was goed, er was veel publiek en bekenden met veel aanmoedigingen en ook de organisatie was top. De gewonnen bloemen gingen voor het eerst niet naar moeders maar naar Roos een bijzonder meisje die was komen kijken.

Een mooie dag met mooie sport en nu in spanning afwachten wat trainingsmaatje Bram Som morgen doet in de finale 800m tijdens de wereldkampioenschappen in Berlijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten