zondag 5 juli 2009

Triathlon Nieuwe niedorp


Woensdag was het weer lekker warm, 's middags zoals elke week bussinesrunning gegeven samen met Ruben in Zeist aan de KNVB. Daarna lekker rustig aan doen, veel drinken en op weg met Sjoerd Veltman naar Nieuwe niedorp. Dit was een heel eind rijden en een wedstrijd waar ik nog nooit was geweest. De laatste jaren heb ik vooral de topwedstrijden voor junioren meegedaan, nu is het even zoeken naar mooie wedstrijden die in het schema passen en deze wedstrijd was geweldig!

Met een beetje haast net op tijd in mijn wetsuit voor de start. Meteen lag ik los en keek ik om mij heen wie er op kop ging zwemmen, ik ging lekker mee met Sjoerd en oud Olympier Eric van der Linden. Het zwemmen ging lekker en na een goede versnelling kwam ik eindelijk weer eens als eerste uit het water. Dit is altijd gaaf maar zeker hier omdat er heel veel publiek was.

Niet alleen was deze wedstrijd mij onbekend, ook deelnemers en hun kwaliteiten ken ik niet zo goed. Bij de start van het fietsen heb ik veel inspanning geleverd waarna ik werd terug gepakt door een groepje met een aantal hele sterke fietsers. Deze reden echt ongelovelijk hard en na iets meer dan een ronde moeste ik lossen en vlak daarna Sjoerd en Eric ook. Mijn energie is op het waait hard en ik val flink terug en mag als 9e aan het korte looponderdeel beginnen. Ik maak een snelle start uit omdat ik baal van iedereen voor mij en al snel lig ik 5e. Mijn comeback hield hier op en na veel koelen met water en een paar keer achterom kijken kon ik in deze 5e positie finishen in 58.50.

Het was een unieke wedstrijd over 600-22-4,4 waarbij het hele dorp betrokken was met helpen, aanmoedigen en deelnemen individueel of in teamverband wat eindigde in een groot feest. De eerste 15 mannen werden gehuldigd en met mijn 5e plek heb ik ook nog prijzengeld gewonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten