maandag 10 augustus 2009

3000m in 9.18 - 6e plaats

Vrijdag avond laat was het moment waar ik voornamelijk naar toe heb getraind in Frankrijk samen met Freek. Vorig jaar heb ik samen met mijn begeleiding als doel voor deze zomer gesteld om onder de 9.20 te lopen op 3000m terwijl ik een tijd had staan van 9.37. Vrijdag was mijn 2e en laatste 3000m van het seizoen gepland en dus het moment om te laten zien hoeveel progressie ik heb gemaakt.

De hele dag lekker rustig aan gedaan en op bed gelegen om met een super goed gevoel en vol met energie te starten rond 22.00u ’s avonds. Terwijl er 50 man mee deden aan de 3000m mochten Freek en ik beiden starten in de snelste serie en vanaf de start koos ik meteen voor de laatste positie. De bedoeling was gedurende de race te versnellen en zoveel mogelijk in de binnenbaan te lopen en na 1km in 3.07 liet ik Freek en de rest gaan en kreeg ik een achterstand samen met nog iemand voor mij. Na de 2e km in 3.12 ben ik flink versneld, heb het gat dicht gelopen en op volle snelheid de laatste 500m in geknald waarbij ik nog een heel aantal mannen heb ingehaald! Met de laatste km in 2.58 zat ik voor het eerst voor Freek en ben ik gefinisht in 9.18 op de 6e plaats.

Natuurlijk ben ik super blij met mijn prestatie en de enorme progressie waarvoor ik speciaal mijn trainer Ruben Jonkind bedank (zie foto).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten