dinsdag 1 september 2009

Overwinning triathlon Aalsmeer



Zondag deed ik mee aan de triathlon van Aalsmeer 500m zwemmen 20km fietsen en 5 lopen. De vorige 3 jaren deed ik hier mee bij de junioren waarbij het zwemmen en fietsen anders was. In 2007 won ik hier bij de A-junioren mijn eerste internationale wedstrijd (BeNeLux-topcircuit).


Dit jaar was dus anders en stond deze niet in mijn planning. Echter bij het maken van mijn trainingschema gaf ik aan in Aalsmeer te willen kijken bij Tom Baas ook van Aprendo bij het NK junioren. Zelf zou ik daarom mee gaan doen als een leuke training, alleen omdat ik deze week niet op Papendal de wielerwedstrijd had gereden, was ik fit en mocht ik weer knallen!


Met een zwemstart vanaf het strandje was ik goed weg, het zwemmen was heen en weer met flinke golven. Martin Pet kwam eerste uit het water gevolgd door teamgenoot Freek de Boer en daar zat ik 5sec. achter waar ik erg tevreden over was.





Op de fiets kwam Freek meteen aan de leiding en pakte ik snel de 2e plek. Even dacht ik terug aan de einden die ik achter hem aan heb gefietst in Spanje en deze zomer in Frankrijk. Ongeveer op de helft besloot ik om vol in de aanval te gaan en er een harde wedstrijd van te maken. Zo kwam ik als eerste de wisselzone in met een voorsprong van 27 seconden en besloot om een hoog tempo te starten met lopen.
Met verreweg de snelste looptijd van 17.02 (30sec sneller dan vorig jaar) kon ik wederom winnen in een mooie tijd van 55.34min. 2e was Freek en 3e Henry piek die vorige week in Veenendaal 2e was achter mij. Het is geweldig om te winnen en het geeft mij veel vertrouwen!









Met dank aan Harm de Boer voor de foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten