woensdag 30 juni 2010

Genieten en afzien in Brasschaat

Zondag heb ik in het Belgische Brasschaat meegedaan aan de triathlon over de Olympische afstand. Na Stein heb ik veel meer vertrouwen in het zwemmen, fietsen gaat super en nou wilde ik eindelijk mijn loopniveau laten zien in een triathlon.

Samen met Tom opweg voor zijn eerste OD terwijl het 30grd was haha wat een geluk! Tactiek was duidelijk Tom zwemt hard de laatste tijd dus meteen na de start met bijna 300man ging ik in zijn voeten liggen. Ik zwom erg lekker maar moest het laatste stuk veel moeite doen om in zijn voeten te blijven maar na 1500m kwam ik als 9e uit het water in de voeten van Tom als laatste van de kopgroep waarmee we een flink gat hadden geslagen.

De wissel was drama, na 1500m zwemmen was ik weer eens behoorlijk dizzy en samen met Tom en 2 Belgen kwamen we achter de kopgroep aan te fietsen. Dit was zwaar met maar 4man en we kwamen dan ook niet dichterbij tot de achtervolgende groep ons bijhaalde. Binnen notime zaten we bij de kopgroep en viel het tempo volledig stil voor de laatste 10km. Ik had flink gedronken, voelde me nog wel prima en kwam als 7e van de fiets in de grote kopgroep. Het lopen was meteen zwaar en ik kon niet mee met de eerste mannen, toen Edenaar Sjoerd Veltman langskwam probeerde ik nog eens mee te gaan zoals in Amersfoort maar ook hem kon ik niet meer volgen want er zat gewoon helemaal geen snelheid meer in. Na 5km was het helemaal over en was finishen het enige doel. Het was een geweldig grote wedstrijd met heel veel publiek dat me aanmoedigde waardoor ik bleef hardlopen om na 1.53uur als een zombie over de finish te strompelen. Ook toen Tom over de finish kwam was ik erg blij dat hij het had gehaald en konden we bijkomen om later na te genieten van een fantastische wedstrijd waarin ik uiteindelijk nog prima op een 15e plaats ben geeindigt en als 4e onder de 23jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten