maandag 7 september 2009

Overwinning triathlon Enschede (3 in 3 weken)

Het einde van het seizoen nadert en ik ben achter elkaar aan het winnen in de minder grote wedstrijden. Afgelopen week na Aalsmeer flink rust gehouden en vrijdag een persoonlijk record op de 1500m gelopen met een goede cooling down. Dit om zondag fit af te reizen naar de Rutbeek triathlon in Enschede samen met mijn ouders, teamgenoot Tom Baas, trainer Ruben en vijfkampster Anne Bavelaar. Doel was duidelijk 'WINNEN' alleen wist ik niet wat ik kon verwachten wat betreft concurrentie, zij wisten echter ook niet dat ik kwam :)


Daarom hard van start, halverwege het zwem onderdeel neemt Tom van mij over en gaat flink door! Het gat is geslagen en samen springen wij op de fiets, Tom heeft geen sterke dag en in de laatste ronde fiets ik nog een eind van hem weg om met een voorsprong op de rest te gaan lopen.



Samen met Rob Steegink de leider van de kwart triathlon kom ik het loopparcours op en laat ook hem achter mij. Vorig jaar was ik hier zelf leider op de kwart en werd ik 3e na flinke kramp. Nu kon ik gecontroleerd en ontspannen naar mijn 3e overwinning lopen in 3 weken tijd!!! 1e plaats in 59.20 winnen is iets heel moois wat ik nog heel vaak hoop mee te maken!



(Check Tom op foto 1 en mijn moeder op foto 2 ;)

1 opmerking:

  1. Frank,

    Gefeliciteerd met je derde overwinning op rij! Ik had nog geprobeerd op de startlijst te komen maar vol was vol. Succes met de voorbereidingen op 2010 wellicht kom ik je volgend jaar weer ergens tegen.

    Sportieve groeten,

    Henry Piek

    BeantwoordenVerwijderen