maandag 21 september 2009

Top wedstrijd Mechelen 2e totaal, 1e H-23

Zaterdag middag ben ik vertrokken samen met teamgenoten Tom Baas, Freek de Boer en zijn moeder naar Mechelen. Hier hebben wij een hotel genomen om zondag ochtend topfit aan de start te verschijnen voor 750m zwemmen 22km fietsen en 5km hardlopen met stayeren als laatste wedstrijd van het seizoen.

Mijn zwemstart in het kanaal was best goed. Er werd naar mijn gevoel flink doorgezwommen, het was 1 recht stuk dus besloot ik om verder niet te kijken maar maximaal te zwemmen. Deze tactiek zorgde ervoor dat ik de aansluiting hield maar ook dat ik plotseling al aan het einde was zonder het meteen door te hebben.

Als 9e het water uit, snel gewisseld en zo hard als ik kon doorgetrokken op de fiets het eerste gedeelte. Er ontstond een groep met daarin ook Tom en Freek en binnen een paar kilometer haalden wij de twee koplopers terug en vormden wij een kopgroep van 8 man. Het ging af en toe flink hard en ik kon lekker meedraaien.

Als 2e man denderde ik de wisselzone in, aan het begin van het lopen kreeg ik wat kramp in mijn kuit die toch ook weer verdween. Van de 4e plaats liep ik naar de twee koplopers en nam later de kop over. De Belg Regis Bader plaatste halverwege een flinke versnelling die ervoor zorgde dat iedereen alleen kwam te lopen. Richting het einde heb ik met mijn laatste krachten nog iets dichter bij weten te komen maar ben ik op de 2e plaats gefinisht op 11 seconde achterstand. Freek wist nog op te klimmen naar de 3e plek en zo stonden wij samen op het podium waar ik 2x op mocht. Ik was 1e in de beloften categorie t/m 23 jaar en 2e totaal dus ging ik naar huis met een grote beker, gouden en zilveren medaille, twee enveloppen geld en een flinke kist met groenten haha :) Super gezellig weekend gehad, zeer tevreden met mijn prestatie, genoten van mijn sport en een mooie afsluiting van het triathlon seizoen!!!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten