zondag 21 juni 2009

NK Olympische afstand Stein

Zaterdag avond was mijn debuut op het Nederlands kampioenschap triathlon over de olympische afstand. Dit is het dubbele van wat ik bij de junioren deed en uiteindelijk moet dit nog sneller ook!

Met 80 man van start was chaos maar ik sloeg mij hier best goed doorheen en de 1e ronde ging lekker. Toen het land op en weer terug duiken voor de 2e ronde die erg zwaar was, ik kreeg last van de kou (zonder wetsuit in 20grd water) en kon niet meer lekker met iemand mee zwemmen. Eindelijk weer op de kant, maar rustig wisselen omdat ik wat licht ben in mijn hoofd.



















Goed weg op de fiets met maar 4 man, al snel door dat we hier niks mee gingen redden en in de rest van het fiets onderdeel werd onze groep steeds groter. Het ging mij makkelijk af op de fiets en ik kon goed drinken en de hele tijd voorin mee rijden. Zeker de laatste ronde was onze groep groot en waren er meerdere uitloop pogingen waar ik steeds in mee kon.














2e wissel ook rustig aan gedaan omdat ik weet dat mijn lichaam deze afstanden niet gewend is en ik geen tijd wil verliezen aan kramp. Meteen een lekker loopritme en ontspannen begin ik in te lopen op de rest en geleidelijk aan wat mensen in te halen. Het is berg op en berg af en vooral berg op loop ik in op anderen en in de 2e helft ga ik versnellen. Ik heb een goede wedstrijd gedraaid, ervaring op gedaan en vooral genoten van mijn sport op nationaal topniveau! Het was een mooi parcours, veel publiek en deelnemers en spannende wedstrijd. In totaal ben ik 24e op het NK en 10e bij de neosenioren t/m 23 jaar geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten