vrijdag 5 juni 2009

Flitstriathlon Nijkerk

Woensdag stond de flitstriathlon in Nijkerk op het programma. In 2004 deed ik mijn allereerste triathlon (het clubkampioenschap van VZC in Rehnen) en was de flitstriathlon mijn eerste echte officiële wedstrijd. Toen deed ik er 1.17uur over, in 2005 met serieuzere training 1.04uur en in 2006 al een mooie tijd van 1.00.40.



Nu 3 jaar later had ik veel zin om dik onder het uur te gaan en dit is me gelukt met een tijd van 56.22min. Het zwemmen ging redelijk met mijn gekneusde elleboog en pols. Het fietsen ging goed, ook al was het koud en waaide het hard. Ik heb weinig triathlons gedaan met tijdrijden de laatste jaren en daarom was ik erg blij met een fietstijd van 30.40. Helaas schoot de kramp in mijn kuit tijdens de wissel, en in mijn andere kuit aan het begin van het hardlopen. De wedstrijd kon ik nog in een goed tempo ontspannen afmaken en ik ben dan ook tevreden over de wedstrijd. Het was gaaf om weer een sprinttriathlon af te leggen helemaal solo dicht bij huis en vooral op de fiets heb ik genoten!




Ik ga zeker nog meedoen wanneer het uit komt in mijn planning de komende jaren om snellere tijden neer te zetten en de wedstrijd op mijn naam te schrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten