maandag 15 juni 2009

Persoonlijk record 3000m in Utrecht!!!

Na een goede winter wist ik al lang dat ik progressie had gemaakt wat hardlopen betreft. Dit is er echter nog niet zo duidelijk uit gekomen door omstandigheden zoals mijn gekneusde pols/elleboog. Zaterdag deed ik mee bij de run2day trackmeeting in utrecht tijdens het WorldRecord-festival. Het was mooi weer maar de hele dag hield ik me rustig omdat ik pas tegen 22.30 van start mocht.

Ik heb met Ruben mijn strategie bepaald en mij hier goed aan gehouden de eerste 2km en begon vanaf ronde 1 mijn inhaalrace die heel ver is gekomen. Mijn eerste kilometer ging fluitend maar geconcentreerd in 3.15, waarna ik bleef inhalen de tweede km ontspannen in 3.10. Hierna kon ik laten zien hoe goed ik was en ben flink versneld met een laatste km in 2.59 en een mooie eindsprint waardoor ik uit kwam op een eindtijd van 9.25 op de 2e plaats in mijn serie!! Dit betekend voor mij een persoonlijk record van 12 seconde dus de armen konden in de lucht :)



Met mijn elleboog en pols gaat het weer een stuk beter en komende zaterdag ga ik dan ook van start op het NK Olympische afstand in Stein.




3 opmerkingen: