maandag 8 juni 2009

800m knallen over de weg

Zaterdag ben ik een mooie middag en avond op stap geweest met Anne (5-kampster) mijn trainer Ruben en Gert jan (2xolympische finale 1500). De reis ging helemaal naar Zundert om individueel in tijdritvorm 800m rechtuit te lopen door de winkelstraten ipv op de atletiekbaan! Vanwege het prijzengeld maakten dan ook een flink aantal snelle baanatleten een uitstapje naar de weg.


De hele 800m lang hadden wij tegenwind en gelukkig stond elke 100m aangegeven. Hierdoor weet ik dat ik na 400m in 62sec. doorkwam waarna het ontzettend zwaar werd. Mijn armen schouders en zelfs mijn rugspieren verzuurden het eerst (krijg je na een flinke zwemtraining), mijn longen en keel branden en benen protesteerden! Laatste stuk toch nog mijn frequentie iets omhoog kunnen gooien om in 2.12minuut te finishen op uiteindelijk de 14e plaats. De meeste zaten ongeveer 5 a 6 seconden boven hun baan tijd.

Het was heftig om weer eens te voelen hoe een 800m wedstrijd gaat, en in sterk bezette triathlons worden de posities ook verdeeld in de laatste fase of zelfs laatste meters. Omdat ik op stap was met grote namen hebben wij na afloop nog lekker in een appart zaaltje uitgebreid, lekker en gezond te eten gekregen. Het was gezellig en een mooie wedstrijdprikkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten