vrijdag 4 april 2014

3e @ zwemloop Amersfoort

De zwemloop Amersfoort is altijd een van de leukste wedstrijdjes waarin je het triathlon gevoel weer krijgt nog voordat het seizoen echt begint. Altijd doe ik wel mee en de korte en lange afstand heb ik beiden al eens gewonnen. Ook deze editie was een topper vanwege het zomerse weer en een grote groep vrienden en teamgenoten die mee kwam doen en aanmoedigen! De wedstrijd zelf verliep voor mij erg zwaar wat te verwachten viel na een flinke trainingsweek met op de zaterdag nog 5uur training. Absoluut geen excuus maar een kwestie van prioriteiten in deze periode vlak voor het seizoen. Na 3 banen zwemmen had ik me opgeblazen achter een paar snelle zwemmers en viel het tempo naar beneden. Blij om buiten te rennen in de zon liep ik best makkelijk maar had niet echt de power om hoog tempo te lopen. Met nog 1,5 ronde te gaan kwam vanuit het niets mijn teamgenoot Maikel Zuijderhoudt voorbij die een supersnelle 10km aan het lopen was nadat hij in de wissel rustig had afgedroogd en sokken aangedaan om geen risico te lopen in voorbereiding op het EK duatlon. Hij heeft mij nog enorm geholpen het tempo redelijk te houden en hoewel hij me zeker los had kunnen lopen ben ik nog 1 seconde voor hem gefinisht op de 3e plaats!

Nog geen topvorm in deze onbelangrijke wedstrijd maar wel heel veel plezier gehad en zin in het triathlonseizoen! Op deze foto de teamleden die bij de wedstrijd aanwezig waren.



Believing in your dreams is the greatest thing you can do!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten