donderdag 9 juni 2011

Olympische afstand Brasschaat

In Brasschaat kwam ik in principe om revanche te nemen op vorig jaar. Toen een wedstrijd met als hoogtepunt dat ik tijdens het fietsen met Tom bij de kopgroep kwam, waarna ik vervolgens helemaal opgebrand was tijdens het lopen. Een 15e plek was toen mijn deel terwijl de top10 prijzengeld meeneemt.

Dit jaar had ik net 3 lange dagen interne opleiding bij Aprendo gehad omdat ik daar ga werken als 'movement trainer'. Ontzettend gaaf maar wel pittig. Eerste Olympische afstand en het zwemmen was mij nog iets te lang, ik miste de alertheid om op de juiste momenten de aansluiting te houden en heb veel te veel alleen gezwommen vlak achter de kopgroep. Met 20seconden achterstand op Tom Baas kwam ik het water uit en na een snelle wissel zag ik hem voor mij in een groepje wegrijden. Hij sloot knap in de eerste ronde aan bij de kop en ik was gedoemd om in een tweetal 40km lang alleen te rijden. Ik zat er dus dicht bij en had er bij kunnen zitten, in ieder geval weer van geleerd en goede training voor het NK OD 12juni in Amsterdam. Ik ben gewoon relaxed gaan lopen de eerste 5km en daarna een stukje mee met de koplopers richting hun finish en daarna kreeg ik Tom in het vizier. Tom draaide een knappe wedstrijd en helaas kon ik hem nog na 9km lopen voorbij snellen :) zo kwam ik met een negatieve split nog op 36.18 om te finishen op een 22e plaats en 15e onder 23jaar. Grote kans dus dat ik volgend jaar weer terug kom voor revanche!



Vorig jaar opgebrand tijdens het lopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten