donderdag 23 juni 2011

Brons op NK sprint!

Iedereen bedankt voor alle felicitaties na het NK Olympische afstand. In de Gelderlander stond een groot stuk met foto en mooie woorden vanuit Aprendo http://www.aprendo.nl/2011/first-national-medal-for-frank-heestermans/ Ik heb lang nodig gehad om te herstellen maar dacht precies weer op tijd fit te zijn voor het NK sprint.

Het NK sprint helemaal in Groningen was een van de meest bizarre wedstrijden die ik heb gedaan door alle regen, kou, harde wind en valpartijen. Ik had goed gezwommen en vrij snel vormde wij de 2e groep op de fiets en de kopgroep bleef maar met 2 over na een valpartij. Om valpartijen te ontlopen heb ik veel voorin gefietst en zo probeerde ik me ook enigszins warm te houden. Net als vorige week wist ik voorin te wisselen maar met lopen was ik geblokkeerd door de kou die diep in mijn spieren zat. Ik kon niet mee met Cornelis Scheltinga en Tom Havekes wist mij 1,5km voor de finish bij te halen. Dit werd een gevecht om de laatste podiumplek die ik uiteindelijk in een lange eindsprint wist te winnen. Na de finish was het meteen door naar de warme douche vanwege onderkoeling. Wederom was ik als 9e totaal gefinisht dus 2 weken achter elkaar 9e van Nederland en op het podium bij de beloftes t/m 23 jaar. Echt super blij met deze resultaten na jaren lang naast het podium te hebben gestaan en in Didam ga ik 2 juli bij mijn debuut op het NK halve triathlon op jacht naar goud!

'I will never say never, I will fighting forever'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten