woensdag 2 mei 2012

EK sprint Duathlon

Het EK sprint duathlon was een mooie leerzame ervaring maar qua wedstrijd niet wat ik had gehoopt! Drie dagen opgetrokken met de selectie was al hartstikke leuk en leerzaam, vaak train ik zelf alleen of met atleten van team Aprendo en Snellewielen.nl en hier heb ik weer nieuwe mensen leren kennen met dezelfde passie. De afstand was 5km run - 20km bike - 2,8km run en vanaf de start ging ik mee om erbij te zitten op de fiets. Die jongens gingen echter ontzettend hard waardoor het al snel op een lint ging en uit elkaar begon te vallen waarbij ik ergens achterin zat. Ik heb best wel snelheid maar als ik een snelle tijd op de baan loop doe ik dat opbouwend en hier knalde ik er juist vol in waardoor ik na 3km al langzaam in de problemen kwam. Het laatste stuk verloor ik echt de aansluiting en had ik mijzelf volledig opgeblazen. De wissel en start van het fietsen stelde daardoor ook niks voor, later ging het fietsen wel weer prima en de 2e run ging ook wel weer aardig behalve wat kramp scheuten. Uiteindelijk was ik 31e totaal geworden en 13e bij de beloften t/m 23 jaar. Het gat met de echte top heb ik goed gevoeld, was een goede klap maar hier gaan we verder naartoe werken. Zoals Rocky Balboa zegt: It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hit. Get up!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten