woensdag 23 mei 2012

3e @Olympische afstand Stadstriathlon Weert

Afgelopen zondag zouden we met ons team meedoen aan de teamrelay in Weert dus had ik mij ook nog ingeschreven voor de Olympische afstand om die als training te doen. De teamrelay ging echter niet door maar ik ben wel gestart als test/trainingswedstrijd nadat ik vrijdag nog flink had getraind. Het was mijn 1e keer dit jaar in openwater en met mijn nieuwe Zoot wetsuit. Na een vreemde start was ik als 1e weg en zwom een paar honderd meter aan kop waarna ik lekker mee kon zwemmen in een groepje, na 1 ronde maakten we een spectaculaire landgang waarna we de 2e ronde in konden duiken. Ik zwom echt lekker voor een eerste wedstrijd en zat als 2e op de fiets en 1e van de mannen voor de top 10. Meteen kon ik goed gas geven maar Beilo, Musters en vd Biggelaar niet bijhouden zonder stayeren, dit was tevens ook weer mijn eerste keer in (vernieuwde) tijdrithouding maar dit voelde goed. Het waren 7 rondjes, dat vind ik wel lekker maar het werd wel erg druk op het parcours waardoor Beilo buiten de pionnetjes omging en helaas een rode kaart kreeg van de NTB. Heel relaxed volgens plan begon ik aan de korte 10km lopen in 5 rondjes door het centrum, voelde soepel en toen ik hoorde dat ik 3e lag ben ik de laatste ronde toch nog even goed versneld om deze onverwachtse podiumplaats te kunnen pakken. 3e in 2.01 en uiteraard 1e t/m 23jaar! Het was eindelijk eens goed warm, veel beter dan vorige week in Enschede dus ik hoop echt op meer warme wedstrijden komende weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten