woensdag 16 februari 2011

Dinsdagen: overdag student, 's avonds triatleet

Afgelopen zondag heb ik mijn eerste wedstrijd van het jaar gehad zonder verwachtingen gelukkig! 10e ben ik geworden in de lange run-atb-run in Norg over een mooi parcours. Duidelijk is dat ik nog niet hard fiets maar dat is nog lang niet nodig en binnen 2 weken zit ik weer in zuid Spanje om hieraan te gaan werken :)

Ondertussen zit ik weer op school voor de laatste maanden, nu om verandermanagement te volgen waarbij vooral de dinsdagen leerzaam, heftig en leuk tegelijk zijn, deze zien er als volgt uit:

8uur ontbijt (kwark, cruesli, avocado en honing)

9.40uur start hoorcollege, responsiecollege, tutorgroep, werkcollege en practicum tot 17uur. (6boterhammen, appel, banaan, peer en wat studentenhaver)

18.15uur looptraining van ongeveer een uur rustige stukken afgewisseld met oefeningen en ontspannen sprints

19.30uur lekker eten (vooral groenten en vlees) en wat comedyseries kijken

21uur bij Tesqua flexibiliteitsoefeningen afgewisseld met corestability, wat halteroefeningen en optrekken om vervolgens nog zo'n 20minuten rustig aan mijn zwemtechniek te werken en 10minuten sauna af te sluiten met een koude douche.

22.45uur thuis (appelmoes met kaneel, eiwitshake, pure chocola en plakken ontbijtkoek)


Nooit gedacht dat ik zoveel op een dag zou kunnen doen op een goede gezonde manier maar als ik opsta ga ik mijn best doen voor school en weet ik dat ik de hele avond kan trainen waar ik ook echt zin in heb na zo'n lange dag terwijl de rest op de bank gaat liggen of werken. Ik wil zeker niet het idee wekken dat ik veel op school zit en zoveel mogelijk train, in tegendeel ik ga maar 2 dagen naar school en en doe zo'n 10 trainingen in 6 dagen per week! Enkel mijn dinsdag zit vol ;)

Believing in your dreams is the greatest thing you can do!

1 opmerking:

  1. hallo Frank, wat eet je nou. Vooral veel groente en vlees, en later nog een eiwit shake ?
    1,5-2gr/kg/dag. is genoeg eiwit. Neem van deze veteraan maar aan dat je spieren kort na de training snakken naar koolhydraten. met een beetje eiwit.4:1. dus gooi wat meer rijst in die paella. goed voor triatleten. Googel eens op chocolatemilk recoverydrink. en neem een kijkje op http://tinyurl.com/6l75nnn
    lekker trainen in Spanje met Bram Som, ik ben een beetje jaloers. maar ik mag over een week naar de EK/masters in Gent.dat is ook heel stimulerend. groet. Johan

    BeantwoordenVerwijderen