zaterdag 26 februari 2011

5e @ NSK indoor 3000m

Vandaag was weer een leuke dag, mijn eerste ECHTE RACE van het jaar en tegelijk een kampioenschap. Het Nederlands kampioenschap indoor atletiek voor studenten wilde ik vorig jaar al lopen maar toen was ik al in Spanje. Dit jaar kon het nog net!

Lekker ingelopen en in de sfeer gekomen. Fantastisch om in zo'n mooi stadion te mogen rond rennen en ik had een mooie supportersgroep bij me met mijn ouders, Roos en haar vader en teamgenote Anne.

De eerste rondes was het vooral duwen, trekken en schoppen waarna ik makkelijk op de 5e plek kwam te lopen tot bijna halverwege de race. Toen kreeg ik het wat moeilijker en liet ik een gaatje vallen dat steeds groter werd en niemand van achteren kwam dichten. Aan kop van de achtervolgende groep bleef ik zo goed mogelijk lopen en wist ik de laatste ronden nog mooi te versnellen om uiteindelijk de rest allemaal voor te blijven in de sprint. 5e plaats in 9.18, een kop die bijna uit elkaar knalde, keel leek wel binnenstebuiten en mijn mond was volledig droog. Mooie strijd, veel geleerd en prima tijd indoor voor nu.

Komende weken lekker trainen in zuid Spanje en afsluiten met de jaarlijkse minitriathlon! En als ik terug kom naar mijn nieuwe sponsor toe die ik dan bekend zal maken ;)





check mijn 'oldschool' Altis shirt met dank aan de vader van Roos :)


What keeps me going is goals, - Mahummaad Ali

Geen opmerkingen:

Een reactie posten