dinsdag 30 maart 2010

Overwinning zwemloop Amersfoort

Zondag deed ik voor de 5e keer mee aan de zwemloop in Amersfoort maar voor het eerst op de afstand van 1000m zwemmen en 10km hardlopen. De korte afstand heb ik in 2008 gewonnen in een snelle tijd en deze wedstrijd is altijd een mooie test voordat het seizoen start.

In deze trainingsperiode zou dit een goede prikkel voor mij zijn en ik was erg benieuwd hoe ik het ervan af zou brengen. Tijdens het zwemmen ging ik mee in de kopgroep en kon vrij makkelijk volgen. Alleen Martin Pet en Erik Wolsing gingen met een voorsprong lopen maar in de 2e van de 6 rondes nam ik samen met Sjoerd Veltman (ook uit Ede) de kop van de wedstrijd over.

Trainen vind ik heerlijk maar dit doe ik uiteindelijk toch allemaal voor de competitie in wedstrijden waar ik erg van kon genieten, en natuurlijk was het fijn om een grote groep supporters mee te hebben! Ik liep ontzettend lekker maar weet dat ik de neiging heb om mijzelf veel te vroeg op te blazen dus hield ik mij iets in om halverwege de laatste ronde volluit te versnellen. Met 15 seconden voorsprong heb ik Sjoerd voor het eerst verslagen en alweer een wedstrijd gewonnen die ik ooit zou willen winnen. Bij de dames won Eva Janssen.

Teamgenoot Freek de Boer won de korte afstand met ruime voorsprong en Anne Bavelaar won als moderne vijfkampster de korte afstand bij de dames junioren dus voor Aprendo was het een succesvolle dag!

http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php?chapter=Nieuws&ID=10,054

Geen opmerkingen:

Een reactie posten