zondag 24 mei 2009

Nederlandse studenten kampioenschappen

Vrijdag deed ik mee aan het NSK atletiek op de baan in Nijmegen, de stad waar ik ook studeer. Dit leek mij een mooie gelegenheid om een goede tijd te lopen op de 5000m, omdat deze wedstrijd altijd goed bezet is. Al jaren loop ik 5km als afsluiting in triathlons, echter was dit pas mijn 2e poging op de baan.



Tactiek was om de eerste 3km op schema van 16.40 als eindtijd te lopen wat goed ging, maar in plaats van daarna licht te versnellen moest ik wat toegeven. Er stond een flinke wind van 7m/s en om mijn eigen tempo aan te houden heb ik het grootste deel alleen gelopen wat een flink nadeel is. Hierdoor heb ik wel mijn rondetijden aardig vlak kunnen houden en ben ik gefinisht op de 11e plaats in 16.50min. wat voor mij een record is van 13 seconden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten